Villkor

Frakt

Fri frakt på alla köp inom Sverige. Vi använder DHL eller annan lämplig speditör.

Det går även bra att hämta själv i vår fysiska butik.

 

 

Transportansvar, skador på försändelser

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Franchells på väg till kund är Franchells ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur.

Om du vid mottagandet av ditt paket hos ombudet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad bör detta reklameras detta direkt till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till info@franchells.se snarast möjligt, dock senast inom 10 dagar från det att varan mottagits.

 

 

Reklamation

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta kundservice på e-post info@franchells.se. För att kunna hantera produktreklamationer på ett effektivt sätt måste alltid digitala bilder på skadan bifogas vid mailkontakt. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar Franchells frakten. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning, bifoga beskrivning av felaktigheten och återsänd till:

Franchells, S:t Hansgatan 30 B, SE-621 56 Visby, Sverige

Vid en eventuell tvist kommer Franchells att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Eventuell reklamation ska komma Franchells tillhanda inom 14 dagar från mottagande av vara.

 

 

Outlösta paket

För paket som inte löses ut förbehåller sig Franchells rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell.

 

 

Ångerrätt

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 14 dagar och vi återbetalar dig inom 20 dagar efter mottagande av retur. Varor packas väl i oskadad originalförpackning samt originalemballage. Originalförpackningen bör inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas. Vid eventuellt utnyttjande av returrätt står du som kund för fraktkostnad.

 

Garantier

Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.

 

 

Betalning Hos Franchells betalar du genom Izettle och du kan betala med Visa, MasterCard och Amex etc. iZettle är ett PCI-certifierat företag, dvs att krav i Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) uppfylls.

 

 

Force Majeure

Franchells är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

 

 

 

 

 

FÖRETAGSUPPGIFTER

Bremergränd AB Butik: FRANCHELLS - S:t Hansgatan 30B

Postadress: S:t Hansgatan 35, 62156 Visby

E-postadress: info@franchells.se

Telefonnummer: 070-518 40 59

Organisationsnummer: 559181-0709

Momsregistreringsnummer (VAT): SE559181070901